torsdag 14 september 2017

Höstträd

Hej alla!

Nu är det hög tid att även jag börjar blogga efter det långa sommaruppehållet! Vi har nu fått in många roliga nyheter i webbshoppen...bland annat denna fina och användbara trädstämpel från Nellie Snellen. Det är en "lager på lager"-stämpel så för att få ett riktigt bra resultat har jag använt en Stamping Buddy Pro också den från Nellie Snellen. Det är ett stämpelredskap som hjälper till att stämpla på exakt samma ställe flera gånger.


Stämpeln som jag har använt heter 3D Clear Stamps Trees och kostar endast 34 kr!! :) Och de stämpeldynor jag har stämplat med är Memento Dew Drops och Hero Arts Ombre Autumn.

Mina stämplade träd hamnade på en layout i storlek 12x12 inch och på ett kort i storlek 6x6 inch...


Jag har använt lite olika mönsterpapper i färger som passar till mina uppstämplade motiv. Engströms säljer kit med 100 st mönstrade papper i storlek 12x12 inch för endast 200 kr.


Blommor och blad kommer från Prima och den vita knappen med en utstansad snöflinga hittade jag i min knappburk.

 






På kortet har jag använt cardstock i olika höstfärger lager på lager och så har jag dekorerat med löv utstansade i brunt mönstrat papper. Löven har jag stansat ut med Small Leaves #1 från Cherry Lynn Design.


Textstickersen kommer från Tim Holtz och heter Small Talk.


Det var allt från mig idag!

/Helen



Inga kommentarer: