onsdag 9 november 2016

Julstämning

Idag är det värsta kaoset här i Stockholm!! Snön vräker ner och det är inte plogat på några vägar...så det är bilar som kör fast och bussar som står stilla.

-Mamma...det känns som om det skulle vara jul nu! sa min lilla dotter när vi pulsade i snön på väg hem från skolan. Och ja, det stämmer ganska bra för jag har också fått en massa julkänslor nu. Så idag gjorde jag två inserts till min Traveler´s Notebook. Två häften där jag ska skriva ner planering av årets jul...vad vi ska laga för mat, vad vi ska baka och vilka julklappar som ska inhandlas, osv...

Det gäller att vara ute i god tid med planeringen...






Jag har använt fina julpapper från Prima serien Sweet Peppermint, en stämpel från Vilda stamps Julpost V753, en dies Christmas Bell från Cherry Lynn Design samt blingstenar.


I den ena boken blandade jag vita sidor med några gamla linjerade sidor.


Böckerna har jag sytt ihop för hand med broderitråd.

Ha det gott i snöyran!

/Helen




Inga kommentarer: