fredag 10 juni 2016

Sommarbanner

Idag bjuder jag på en sommarbanner.


Först ritade jag upp mina vimplar på baksidan av mönsterpapperet (Glitz) så jag fick alla lika stora. Jag skar papperet 7" brett, och mätte sedan 15cm breda vimplar längst upp. På varje ark fick jag ut tre vimplar. 


Jag bigade en kant på 3/8" och vek mot baksidan. 


Gjorde en hög eftersom jag inte riktigt visste vad det skulle bli av det hela. 


Men så här blev det, tanken styrde till en sommarbanner och med lite dekorationer och stansade cirklar så gick det ihop sig alldeles utmärkt. 


Jag gjorde det enkelt för mig och häftade fast bandet under den bigade kanten. 


Varje vimpel dekorerades med lite blommor och så blev det några fjärilar här och där. 


Bokstäverna hittade jag i mina lådor med gamla chipboard. För att få dom enhetliga så målade jag med akrylfärg. Stänkte i ett uns glimmerfärg oxå. 


Fjärilarna fick en kropp av blingpärlor


En liten dutt med dekoration på varje så det inte tar överhand. 


Tja, nu blev det väl lite sommarkänsla även inne va?


Inga kommentarer: