fredag 24 juni 2016

Glad Midsommar! Lisas sista inlägg.


Jag vill börja med att önska er alla en riktigt 
GLAD MIDSOMMAR!

Dansa in sommaren ordentligt nu så vi får njuta av ett par riktigt fina månader framöver.

Det här blir mitt sista inlägg som DT hos Engströms.
Efter fyra härliga år har jag bestämt mig för att kliva åt sidan.
Lite vemodigt kanske, men jag vet att jag kommer träffa hela gänget minst
lika ofta som tidigare så det känns bra.

Jag vill rikta ett VARMT TACK till Katarina med familj på Engströms för dessa år,
och även ett stort TACK till mina kollegor i teamet. Kram på er! 

Jag avslutar med ett par blomkort i olika stil, 
men grunden är samma stämpelset - Peony Bouquet - från Altenew.



Här har jag stämplat och embossat med vitt embossingpulver på ett akvarellpapper. Sedan har jag färglagt med fyra olika färger och slaskat ihop så dom blandat sig. Jag har inte gått ända ut till kanten på papperet för att skapa lite intresse och en fin kant av färgen istället.
Love är utstansat från ett "stamp & cut" set från Hero Arts
(kan vara tillfälligt slut i shoppen just nu, men det finns flera liknande)



Här har jag stämplat blommorna - Peony Bouquet - på ett plastark. Film för overhead fungerar utmärkt och är stadigt och bra. Jag har stämplat med StazOn eftersom det torkar snabbt och fäster på plast. Texten är från Hero Arts
På baksidan har jag smetat ett två-vägs-lim över hela ytan. Det är alltså ett lim som man kan låta torka på ytan, men det blir inte helt torrt - det blir "sticky" (som en post-it-lapp) och på det fäster bladguldet perfekt. Det går även att använda dubbelhäftande tejp om det känns enklare.
Sedan har jag gnuggat fast bladguldet tills hela ytan var täckt. 
Jag fäste med distanskuddar på ytan bakom bladguldet.


Tack för en härlig tid här och njut nu av en skön midsommar!




Inga kommentarer: