torsdag 3 mars 2016

Istället för godis

Hej på er
Temat påsk och kortvikningar fortsätter.
Jag har gjort en enkel kortvikning till ett lite mindre kort som håller ett presentkort (ett sådant plastkort som det ofta är nu för tiden).
Tanken är att man kan ge bort detta istället för ett påskägg fullt med godis.
 
Framsidan:
Jag har distressat ett ägg i grönt och turkost som jag klippt ut på frihand, finns även som stansar.
Jag har sedan stämplat lite huller om buller med en stämpel från Timholtz.
Jag har även arbetat med modeling paste och stencil för att få lite med textur på ägget.
Textstämpeln är från Tim Holts Crazy talk set.

 
 Insidan
Textstämpel från Vilda stamps

 
Här ser man fliken som håller presentkortet.
Limma ihop på sidorna mät med present kortet så att det passar sedan. Limma även längst ner så att inte presentkortet kan ramla ur. Klipp upp lika brett som kortet, jag stansade ut även i mitten med en oval stans.
 
 

Här finns en mall med måtten jag använt.
Det färgiga kortet blir 5" X 3,5"
 

Material jag använt:
Blommor: Snurrrosor och Mandys minirosor

Dies: Påskägg

Papper: MME

Dekorationer: Glitterlim, band och snöre

VerktygMisti
 
Glad påsk på er (lite i förskott)
 
Kramis
Jessica

Inga kommentarer: