tisdag 8 mars 2016

Collagestämplat påskkort

Har ni börjat påskpynta och påskpyssla? Jag har börjat så smått och det är så roligt för jag älskar påsken! Den bästa högtiden om ni frågar mig! I år ligger den ganska tidigt så vi får hoppas att vi hinner få lite vårvärme innan...


Idag ska jag visa er ett collagestämplat påskkort som jag har gjort med stämplar från Vilda Stamps och My Minds Eye (vilka är på rea och kostar endast 45 kr!!)

Jag stansade ut det största av ägget ifrån detta set från Nellie Snellen...



Det utstansade ägget lade jag på en bit tillskuren cardstock och så stämplade jag runt om på kanten av ägget med olika stämplar med svart stämpelfärg.


När jag var klar med stämplingen så tog jag bort ägget och lade istället över pappret som jag stansat ut ägget i... så att det täckte över det jag stämplat...och så färgade jag in "hålet" med Distress ink i färgen Antique linen.


Så här blev resultatet...





Önskar er en fin vecka!

/Hegu









Inga kommentarer: