måndag 14 mars 2016

Altenew blomstämplar

God måndag!

Idag bjuder jag på tre kort jag gjort med de nya stämplarna från Altenew. Deras stämplar är underbara att jobba med och de kan användas med enkla metoder eller färgläggas med akvareller och arbetas lite mer, helt anpassat eter dina egna kunskaper och din egen skaparlust.

Idag bjuder jag på tre kort där jag färglagt dem med distresspennor och distressrefiller för att få känslan av att de skulle vara akvarellmålade.

Ytterkanterna är även de stämplade med distressdynor och så har jag börjat med att blöta upp mjuka upp kanterna med en pensel. Jag ska försöka få till en video på hur jag färglägger och hur man använder dessa stämplar men det kommer om någon vecka jag lovar ;-)

Men här kommer nu veckans kort.









Stämpel: Painted Poppy 
Dies: Mandys 




Textstämpel: Vilda 

Det var vad jag hade att visa denna vecka. Hoppas ni har en härlig pysslig vecka och skapar en massa härlig pyssliga saker, ni glömmer väl inte bort att det är påsk och att det alltid är trevligt att få ett personligt påskkort, inspiration till detta fick ni för två veckor sedan av oss här på bloggen ;-)

Kram Anna-Lena aka Hönan


Inga kommentarer: