tisdag 1 december 2015

Årets önskebok

Idag är det äntligen första december och dags för årets önskebok! Inför varje jul gör jag en bok där alla vi i familjen kan skriva ner våra önskningar till Tomten. Den yngsta som ännu inte kan skriva brukar rita eller klippa ut bilder från alla leksakskataloger som kommer i brevlådan och klistra in i boken. Våra flickor älskar dessa böcker och tar gärna fram de gamla och tittar i dem och minns vad de önskade sig förr om åren och vad de fick...

I år ser familjens önskebok ut så här...



Jag skar till två kartongbitar som jag klädde in med mönstrat papper på både ut- och insida. Till albumblad skar jag till några cardstock. Allt band jag ihop med min BIA. Jag har använt mig av vackra papper från Papirdesigns serie Stille natt och stickers från Simple stories serie Claus & Co.


Jag klistrade fast paketen på ett cardstock och klippte ut för då får man en oklistrig baksida som man kan sätta 3D-kuddar på för att bygga lite lager...


Det vita pappersarket är utstansat med en dies från Technique Tuesday.

Jag önskar er alla en riktigt trevlig vecka!

// Hegu♥ 

Inga kommentarer: