tisdag 21 januari 2014

Pocket Scrapbooking

Idag tänkte jag bjuda er på vecka 2 ur vårt "Familje album" där jag enbart har använt mig av papper från ett 6x6 block. Jag har använt My Mind´s Eye Quilting Bee som är ett block med matchande papper i rött, blått, gult och jordfärger...mycket snyggt!


Pocket Scrapbooking är ett samlingsnamn för att scrappa på detta sätt med uppdelade plastfickor. Project Life är ett företagsnamn och ett koncept för detta. Det enda som man egentligen behöver för att komma igång är ett album, plastfickor och papper. Har man scrappat tidigare så har man massor med spillpapper man kan använda...om inte så är det väldigt smart att använda sig av ett 6x6 block. De är av rätt storlek och småmönstrade.


Förutom papper från MME har jag använt blandade dekorationer från Prima och Pink Paislee samt
utstansade figurer med dies från Cherry Lynn Design.

(Du kan klicka på bilderna om du vill se dem större)


Jag vill önska er alla en riktigt fin vintervecka!

 // Hegu♥ 


Inga kommentarer: