fredag 15 november 2013

Varje dag i December!

Jag har grubblat fram och tillbaka ett tag hur jag ska göra i mitt PL-album (Project Life). Om jag ska köra på som vanligt även under julen, eller om jag ska göra ett litet separat album för December, och ja, ni som pysslar kan ju ana vidderna i detta grubbleri! 

Till slut enades jag dock med mig själv och bestämde mig för att göra så här. Jag gör en typ av "December Daily" men i den vanliga pärmen och jag gör ungefär som jag brukar i mitt PL-ande. Oftast finns det ju nått att skriva om varje dag, och finns det bilder så finns det. Jag ska *försöka* tänka lite extra på att fota så kanske det nästan kan bli varje dag. ;) 

För att få det att passa ihop bra så har jag använt till 98% saker ur serien Vintage Christmas från MME. Jag fick lov att lägga till lite bokstäver och ett par andra saker som jag kände saknades eller som jag verkligen ville ha med. :) Men alla mönsterpapper och dekorationer är alltså från MME. Dom rutiga och randiga korten är Becky Higgins från Project Life. 

Första uppslaget:  


Ett veckokort med veckans nummer och så kort med plats för bilder eller att skriva. Den "1 december" sitter på uppslaget före eftersom det är en söndag, och hör alltså till föregående vecka. 

Vissa av dom stora fina mönsterpapperen har jag sett till att skära så jag fått bilden eller texten kvar så det passar på PL-kortet. Spillbitarna blir mindre kort eller remsor på andra kort! 

Närbild på ett kort med 3D-dekoration. 

 Extraficka: 

En "insert" med familjens önskelistor... ;) 

 Andra uppslaget: 


Stickers, spillremsor av papper mm blir utmärkt att piffa upp korten med. Det gäller att lämna plats till bilder och text också, det ska ju inte vara "klart" så här, det viktigaste är ju kvar! 

Washi-tejp är en utmärkt dekoration och lätt att använda! 

 Tredje uppslaget: 

Nu närmar vi oss så nu blir det tomtar i parti och minut! :) Serien innehåller sååå fina papper med gammeldags tomtar så det passar verkligen bra! 


Sista "uppslaget" - som bara är halvt eftersom julafton är en tisdag! 
Jag gjorde bara fram till julafton, det känns som December Daily är en slags nedräkning tills dess så jag kände inte för att fortsätta året ut, även om det bara handlar om några dagar. Det kan vara skoj att få med lite annat under december också, så det får vi passa på med i mellandagarna. :) 

Kan VARMT rekommendera att förgylla albumet lite så här. Normalt kör jag mest med färdigköpta kort för att det är så enkelt, men med ett kit med papper och dekorationer som hörde ihop som detta så tog det mig bara några timmar att sätta ihop dessa uppslag!! Busenkelt! 
Du har nån vecka på dig - så kör igång!! :) 

Inga kommentarer: