onsdag 30 oktober 2013

Halloweenpynt

Till helgen är det beställt Halloweenparty av mina småkillar och har man en mamma som gillar att pyssla så behöver partyt dekoreras!

 Jag har dekorerat blockljus och ljuslyktor med hjälp av dies från Cherry Lynn Design.


Den här ljuslyktan är gjord med hjälp av Winter Neighborhood Border B323. Det lyste så fint i fönstren på lyktan när det var mörkt! Den här får vara med över julen också!
 
Det har varit populärt några år att stämpla på silkespapper och fästa på blockljus. Men jag är så förtjust i dies Witch's Laundry, B334 så jag provade att stansa ut i tunt svart silkespapper och värma fast det på ljuset med embossingfönen. För att silkespappret ska ligga still när man blåser med fönen kan man rulla in ljuset i bakplåtspapper. Om jag får säga det själv så blev det himla bra!
 
Lite fler bilder!
 



 
Material:
Cherry Lynn Design dies: Witch's Laundry, B334, Winter Neighborhood Border B323
Papper: svart cardstock och svart silkespapper
 
Det här var årets sista inlägg om halloween för min del! Nu är det dags att börja förbereda julen!
//DT Karro

Inga kommentarer: