fredag 5 april 2013

Scrappa med The Crafters Workshop!

Jag kan ju inte påstå annat än att jag har viss förkärlek för The Crafters Workshops masker. Dom är smidiga att jobba med och det är bra att dom finns i både stora och små så kan man anpassa efter vilket alster man vill göra. 

Här har jag använt en full stor mask (12"x12") på min Layout.


Grunden är ett cardstock som jag skrapat lite gesso på här och där. Sedan har jag sprayat brun Glimmer Mist här och där och torkat bort överflödet. Givetvis sätter sig färgen mest där gessot inte är så det blir mer liv och struktur. Jag avslutade med att spraya samma färg riktigt ordentligt i ena kanten och lät det rinna lite innan jag torkade med varmluftspistolen. 

Sedan tog jag masken och skrapade vanligt gesso genom för att få pyttelite struktur, men inte för mycket så hela layouten skulle bli alldeles knölig. Det kladdade lite under masken så motivet blev lite suddigt, men jag bestämde mig för att det bara gav lite extra liv och struktur så det fick vara så. :)

Sedan byggde jag på med spillpapper ur MMEs serie "The sweetest thing". Blomma och blingswirl från Prima. Utstansade "kakservetter" från Cheery Lynn (nya minsiar - supersöta!!). Och för att få en liten färgklick mitt i allt det bruna så tog jag lite Washitape från MME och satte på några blickfångande punkter. :)

Här är en lite "torrare" variant av Layout där jag också använt en mall från The Crafters Workshop. Den här gången blev det en liten 6"x6" mall där ett av mönstren var små stjärnor. Tyckte det passade bra till mina vinterkort. Jag har duttat färg från en stämpeldyna med hjälp av en svamp genom mallen på några olika ställen på mitt cardstock, och sedan har jag byggt med några lager papper från Fancy Pants serie Trend Setter. Kameran är en trädekoration från Prima, och Blinget är oxå från Prima

Ha nu en riktigt härlig fredag och boka in lite pyssel till helgen om ni inte redan gjort det. 
/Lisa



Inga kommentarer: