onsdag 13 mars 2013

Påskpynt

Nu är det inte långt till Påsken! Jag tyckte nyss vi hade sportlov här i Dalarna. Men Påsken är härligt och jag hoppas att våren har kommit lite längre då. Imorse när vi drog upp rullgardinen så hade snöat och var -10 grader.
 Den här veckan blev det påskpynt i vintage-stil. Påskriset är målat med vit akrylfärg och jag har haft på lite glitter innan det torkade.

 Jag tycker det är roligt att dekorera egna påskägg och ge bort. Här jar kag målat ett påskägg föst med ett lager gesso för att få en bra grund och sedan med vanlig akrylfärg. Runt kanten har jag satt dit washitejp. Ovanpå har jag dekorerat med påskfjädrar, swirl stansat med dies från Cherry Lynn och blommor från prima. De små pärlorna runt om är Liquid pearl från Ranger.
 
Cherry Lynn har kommit med supersöta dies som jag har gjort påskpynt med. Stansat ut en bas med cardstock och sedan ett swirl-ägg ovanpå. De blir kanonfina om man målar på Glimmer Glam Chandlier från Tattered angels.

Material
Papper: Prima Engraver samt craft cardstock
Dies från Cherry Lynn
Dekorationer: Blommor från prima. Glimmer glam Tattered Angesl samt Liquid pearl från Ranger.

//Karro

Inga kommentarer: