lördag 9 februari 2013

Kladdigt med Prima!


Hej igen! Idag blir det lite kladdigare. :) 

Det är dags att presentera ännu en av Primas fina nyheter - underbara stämplar! Riktigt coola STORA (dom mäter ca 20cm i höjd!!) stämplar som passar utmärkt till Art Journaling, Mixed Media, Tags osv. Vill du göra ett "vanligt" kort med dom så får du tänja på gränserna lite när det gäller storleken, men vi pysslare brukar ju vara påhittiga så det är säkert inga problem. 

Här har jag gjort en sida i min Art Journaling-bok med en av tjejerna. (japp, det är bara tjejer, det kanske kommer killar senare -vi får hoppas!) Jag har stämplat på en boksida och sedan färglagt. Bakgrunden är gjord med massa olika lager akrylfärg från Delta - favoritfärgen i min hylla!

Jag har duttat med fingrar och skrapat färg med pappersbitar över sidan och sedan har jag givetvis rockat loss med flera av The Crafters Workshops härliga mallar! Det går liksom bara inte att undvika att använda dom när man kladdar med färg! Prickar, rutor, stjärnor (syns knappt) har varit temat här då jag försökt få lite "storstadskänsla" på det hela. Jag tänker mig fönster, lysen, billyktor och rödljus här. Som vanligt inget jag planerade då jag började utan det växte fram från en halvkladdig mörk bakgrund som jag redan påbörjat i och med att jag tagit reda på färg från andra projekt. Mycket bra sätt att påbörja bakgrunder - och du slipper torka bort och slänga massa färg! 



Tjejen är ditsatt med Decopage-lack och texten har jag bara skrivit ut från datorn och satt dit. Om ni frågar mig så tror jag att man kommer få se dessa tjejer på många alster här fram i vår och sommar, så passa på att ta hem ett gäng när du ändå är igång. 

/Lisa

Inga kommentarer: