fredag 15 februari 2013

Färgglatt från MME

Hej igen. 
Hoppas ni uppskattar att vi fullkomligt öser ut nyheter här i bloggen! Det är ju en sån period att det finns massor att visa. 

Idag har jag skapat med MMEs serie Collectable - Remarkable.  
Själva Collectable-serien har 4 underserier och Remarkable är alltså en av dom. 

Jag har valt att börja med att visa en layout och ett kort, och i morgon kommer ytterligare en layout och ett kort från samma serie. 

Ett vitt cardstock lyfter fram all färg och just den här serien är ganska färgglad. Jag har använt ett par olika papper, och även stickers, brads och det runda dekorationshjulet är från samma serie. Färgstänken är gjorda med Glimmer Mist från  Tattered Angels. Bruna bokstäver som ser ut som små frimärken är från Prima (blå bokstäver och manillatag = privat). 

Ett enkelt kort med några olika papper från Remarkable-serien. Runt kanterna på bakgrunden + det gula papperet har jag dragit akrylfärg för att rama in det hela lite. Den gröna ovalen är utstansad med Cheery Lynn dies, först en oval med rak kant (silverfärgad die) och sen en oval med scallop kant (lila die). Solcirklarna är stickers och chipboarddekorationer som hör till serien. Även det härliga swirl-bandet hittar ni i shopen. Det är mörkgrönt, fast det ser nästan svart ut på bilden... 

Titta tillbaka i morgon så visar jag alltså ytterligare två alster från samma serie. 

/Lisa



Inga kommentarer: