onsdag 3 oktober 2012

Gamla foton


 I somras fick jag låna en hel låda med gamla släktfotografier som jag har scannat in. Jag tycker äldre fotografier är fina och det känns speciella när det är släktingar. Det kommer nog bli fler projekt framöver!
 Den här LO har jag gjort med papper från Prima. Bården med rosor har jag skurit ut från en annat papper från Prima. Jag kan tipsa om att använda skalpellen från Prima som Ingvild tagit fram. Den är helt suverän när man vill skära ut detaljer.

Den lilla ängeln är i gips och kommer från Prima. Jag har målat lite brun akrylfärg på och torkat av för att få en lite mer sliten look.

Tagen är av canvastyg och jag har stämplat med svart stämpelfärg och sedan målat med glimmer glam.

Prima har tagit fram så söta klockor i metall. Den lilla fågeln är en dekoration från vintaj som jag har kört genom tillhörande embossingfolder och sedan slipat på för att få lite färgskillnad. Mycket roliga att dekorera med!!!

Material
Papper: Prima Fairy Belle Collection Jodie Lee #950156, Rosbården Prima Tea Thyme #844677
Dekorationer: Klocka, blommor, bling, band, spets och ängel är från Prima. De vita blommorna är utstansade med dies från Cherry Lynn.
Stämplar: Tegelstensvägg från Prima och Stämplarna på canvas är MME Lost and found, stämplat med Versafine onyx black.

Ha en trevlig vecka!
/Karro

Inga kommentarer: