måndag 5 mars 2012

Killkort

Den här veckan har jag gjort ett kort med stämplar från Katy Sue Design och papper från Prima. Som många av oss har nämt tidigare är det lite klurigare att göra kort till killar. Men den här pappersserien från Prima som är lite gul/turkos samt den roliga stämpeln till så tycker jag att det blev ett snyggt kort men inte för gulligt.
Jag har distressat kanterna ordentligt för jag gillar den effekten när man ser dem tydligt. G-klaven är en stämple från Vilda och den är först stämplad och sedan embossad. De vita pärlorna är gjorda med Liquide pearl.

Blommorna har jag själv gjort med stansar från Cherry Lynn. Jag är verkligen förtjust i dessa stansar och det är väldigt användbara. Här på bilden har jag kombinerat medium och miniature stansen. Sedan får man knöla till blommorna lite, chalka och till sist ha på ett rikligt lager med glimmer glam. Då blir snygga och håller formen.


Insidan fick en enkel dekoration med en journalingruta som också den är utstansad med stans från Cherry Lynn. Dessa stansar matchar även de lila och gråa stansarna av samma modell. Enkelt och effektfullt.

/Karro

Inga kommentarer: