måndag 6 februari 2012

kort med presentkort

Hej på er!
Min kära svägerska fyllde år för ett tag sedan och fick ett presentkort som hon hade önskat sig. Men som pysslare kan man ju inte ge bort ett presentkort rakt upp och ner! Eller hur? Det behöver en snygg förpackning!På framsidan ser det ut som ett vanligt kort. Jag har använt mig av papper från Fancy pants serie It´s the little things. Det är en rolig serie med bladning av blommor, stormönstrat och fåglar. Passar perfekt nu när det är dax för Alla hjärtans dag och snart Påsk! Fågelburen (Prima) är i tyg och färgade med glimmer mist.

Detta är ett så kallat pop-up kort och det var faktiskt mitt första. Det var lite klurigt innan jag kom på hur jag skulle vika men egentligen inga konstigheter. Den söta stämpeln är från Lena Thiel, dessa stämplar är så bra att använda när man vill figurklippa ut motivet eftersom de har raka och lättklipta kanter utan förmycket krusiduller. Fågelbilderna hör till It´s the little tings.

Längs den vikta kanten på "hyllan" har jag skurit ut en skåra som är några millimeter bred och lite längre än kuvertet med presentkortet (Det svarta med blommorna på). Jag ber om ursäkt för att fotot blev så suddigt dock!


Presentkortet blev också dekorerat.






Material.
Papper: Fancy Pants It's the little things Four birds #1151, Bird cage # 1152, Gerber Daisy #1159 & ITLT Cards #1161. Beige och svart cardstock.
Alla kanter är färgade med Powder Puff Amaretto.
Fågelbur samt spets på framsidan är från Prima.
Stämpel från Lena Thiel, nr 7.

Ha en trevlig vecka allihopa!
/DT Karro

Inga kommentarer: