torsdag 13 oktober 2011

Prima, Gesso och Glimmer mist

Jag har gjort ännu en layout med gesso och glimmer mist i mängd! Det var så himla roligt så jag var tvungen att prova den här stilen (som absolut är väldigt inspirerad av den otroliga Anna/Finnabair) en gång till (minst).

Jag har använt den otroligt vackra Printery Collection från Prima. Även blommor, crystals och bokstavsstickers kommer från Prima.



Jag använde jättesöta metalldekorationer med bebistema och limmade fast dem på bakrunden, målade över dem med gesso och sprayade sedan med glimmer mist. På samma sätt gjorde jag med de platta blommorna som kommer från ett Primarör, fullproppat med blommor. De större rosorna limmade jag sedan fast allra sist.


Jag har förstås använt symaskinen ganska mycket också.





Material:
Mönstrat papper: Prima Printery Collection, Folio #843557 och Monogram #843533
Dekorationer: Blommor från Prima - Essentials 4 Pixie Glen #552534 och Avon Rose Alla Prima #552459, metalldekorationer Scrapbook basics #11810-4006, Prima Say it in crystals #551452
Färg: Delta Artist Gesso, Tattered Angels Glimmer Mist (Cinnamon och Gold)
Alfabetsklistermärken: Prima Tiny Alpha Stickers #550165

Ha en toppenbra dag!
/Anna

Inga kommentarer: