söndag 25 september 2011

Please

Klet och kladd är ju alltid kul. Här har jag använt Gesso och mist. Jag ville ha gesson i ett skirt lager så efter att jag lagt på den drog jag med ett akrylblock så jag fick en slät yta. När det torkat stämplade jag med den underbara tegelväggen och mistade lite. Jag ville inte gömma det randiga pappret helt utan det skulle lysa igenom lite lagom. De vita ringarna är från en nästan tom gessoflaska. Man ska ju ha allt så man får kämpa på lite.
Blommorna är från ett rör med primablommor och de är alldeles ljuvliga. Mjuka färger och fin form, bara att sätta ihop hur man vill ha dem. Papperna är den fina serien Nantucket från Pink Paislee.  Alfabetet från Prima är fantastisk. Man kan få det rakt och strikt men även lite busigt som här. Många bokstäver i paketet så  man behöver inte snåla utan ös på bokstäver bara, de varar länge ändå.


Papper från Pink Paislee
Oysterbar
Crab cakes
Jumbo shrimp

Blommor från Prima
# 552565
# 552459

Stämpel
# 551025

Bokstäver
# 544225

Gesso, Mist Chaklboard Cornflower daze

Scrappa lugnt och ha kul. Vi ses snart igen Jenni

Inga kommentarer: