onsdag 15 juni 2011

Kontors-kit!

Hej!
Efter att precis ha börjat jobba igen efter ett år hemma behöver man dekorera sitt kontor och sätta en personlig prägel. Att dessutom få ha dessa fina saker omkring sig på jobbet känns lite lyxigt! :)

Först behöver jag ha en trevlig namnskylt att sätta utanför dörren. Bokstäverna är i trä och går bra att färga med glimmer mist om man vill. Men jag valde att ha dem träfärgade. Jättefina! Bilen är en stämpel jag fått i gåva och den passar jobbet bra! Den stora rosa blomman är utstansad i rosa kopieringspapper som är tunt och lättformat utan att behöva blöta det.


Jag gillar PostIt-lappar och brukar ha dem utspridda över skrivbordet men nu har jag ett fint underlägg att sätta dem på. Pappret som är från Prima var så fint att jag endast satte en liten rubrik längst upp som en vimpel och en journalingruta nere i vänstra hörnet.


Sedan behöver man två underlägg till kaffemuggen och vattenglaset! Tårtpappret är utstansat i läskpapper som suger upp ev vätska utan att skrynkla sig. De är endast ditsatta med några gluedots och är lätta att byta om de blir fläckiga.


Den stora blomman har jag stansat ut i rosa kopieringspapper i flera olika storlekar och sedan limmat ihop. I mitten sitter det lite bling. Blommorna och bladen är från Prima.


På det andra underlägget sitter det fina blommor i tyg från Prima. Väldigt söta!

Material
Papper är från Prima. Stora LO är Wink collektion First Love #841003. Resten är Journaling Notes från samma serie #812836 samt AnnaLee paper stack.
Blommor från Prima, tygblommorna är #538316.
Bokstäver: Woodalpabet från Pink Paislee, Alphabets stickers Prima #544323
Tårtpappersstans: Doily dies French Pastry
Spets: Prima #541347
Band: #70141

Ha en trevlig vecka! Det ska jag! Lite semester väntar! :)
//Karro

1 kommentar:

Monica sa...

Vad läckert! Att man inte har tänkt på att göra sånt där tidigare för det måste bli så mycket mysigare att jobba då... Tack för inspirationen, kul och få ta del av dina alster :)

-monica