onsdag 8 juni 2011

Bok med tillhörande fodral

De senaste sju åren har jag och tre tjejer haft en bokcirkel. Det har blivt många böcker lästa och många koppar te druckna. Varje bok antecknas noga och betygssätts i varsin anteckningsbok. Min förra anteckningsbok var mitt absolut första försök till scrapbooking på en pysselträff som jag blev medlurad på av min svägerska. Nu är boken full och jag behöver en ny!

Det är roligt att som omväxling göra något helt åt mig själv och som ska användas i många år framöver! Tips annars är att göra en personlig dagbok och ge bort i present!


Men en bok med massa dekorationer behöver ett fodral, ett snyggt fodral. Så jag tog ett tomt flingpaket och tillverkade ett eget fodral till min anteckningsbok.


Tänk på att fodralet måste vara lite större än bokens mått så att den får plats ordentligt. Om man planerar att klistra in saker i boken så får man lägga till lite på höjden. Jag gjorde botten som en låda och har ett plant lock, det var enklast.


Framsidan har jag dekorerat med det jag gillar bäst! Rosa, blommor och spets!

Material:
Valfri kartong att göra lådan av samt en anteckningsbok
Mönstrat papper
Blommor, band, spets och stor pärla från Prima
Stora bokstäver från cuttlebug alfabete, svart text med dymo och bruna texten på framsidan av fodralet är gnuggisar som jag hade hemma.

Inga kommentarer: