onsdag 4 maj 2011

Kort med papper från Fancy Pants

Hej!
Den här veckan har jag gjort två kort med papper från Fancy Pants.

Min guddotter och fasters ögonsten fyllde 1år i söndags och hon fick ett kort med ett fränt papper på som är randigt i glada färger på ena sidan och hawaii-blommigt på andra sidan. Mycket användbart! På framsidan har jag också stansat ut en kakservett och en blomma där jag stämplat en dikt från Vildas senaste vårstämplar. Blommor och band är från Prima.



På insidan har jag använt en söt stämpel från Flower soft som jag tycker passar lilla Agnes så bra! Bokstäverna är från Prima och pappret med text på är från en gammal ordbok.



Sedan kommer ett kort jag skickade till påsk. Hade från början tänkt göra ett riktigt påskigt kort till jag kom över stämpeln från Flower soft med pojkarna på. Det ser precis ut som mina små pojkar! :) Pappret är från Fancy pants, kakservett stansad med Doily dies och ovantpå har jag stansat ut wellpapp med Nestabilities. Blomma och band från Prima. Glad påsk är stämplat med stämpel från Hot of the press, små ord.



De små gula blommorna som sticker upp har jag norpat från en ljusmanschett. Fiffigt om man har sådana som man inte använder längre!

Material:
Papper: Fancy Pants Hawaiian Stripes #1094, Pipeline #1092
Band : Prima #70324 samt spets också från Prima
Blommor: Prima
Stämplar: Flower Soft, Hot of the press - små ord samt från Vilda
Färglagda med promarkers
Stansar: Doily dies french pastery, Spellbinders Nestabilities
Bokstäver: Alphabet stickers Prima #544232

Inga kommentarer: