onsdag 18 maj 2011

Busiga bröder!

Hej!
Så var det onsdag igen och min dag! Den här veckan har jag gjort en LO med mina små troll ute i trädgården från i våras. Jag har använt papper från serien Alpabet Soup från My minds Eye. Det är fina papper i härliga barnsliga färger och jag är förtjust i både ränder och stjärnor!


Staketet är utstansat med en stans från Tim Holtz och spetsen under är från Prima. Min kompis Karin tipsade om att man kunde maskera delar av spetsen med vanlig tejp innan man färgade den med Glimmer mist. Så jag maskade först det området runt blommorna och sprayade blommorna blåa och sedan maskade jag blommorna och färgade spetsen grön. Enkelt, snyggt och effektfullt! :) Textrutan är från en annan serie från My Mind Eye och jag tyckte den passade mina buspojkar! Bakom textrutan har jag satt ett tårtpapper som jag stansat ut med min french pastery-dies, en riktig favorit! Bokstäverna är utstansade med alfabetet Hippie Chick från Cuttlebug.

Blommorna har jag gjort själv genom att stansa ut två blommor i tre olika storlekar, knölat ihop dem lite och sedan limmat ihop. Också väldigt enkelt och effektfullt. Pappret är basidan till det papper jag använt i layouten. I mitten är det turkost glitterlim.

Material:
Papper: My Minds Eye, Alphabet Soup Super Stripes #AS1006, Ziggy #AS1008, textruta från Meadow Lark Cards Paper #MDL120
Alfabet: Hippie Chick från Cuttlebug
Tårtpapper: Doily dies French Pastery
Spets: Prima färgade med Glimmer mist från Tattered Angels
Valfri blom- och staketstans
Glitterlim

Ha en härlig vecka!
//Karro

Inga kommentarer: