fredag 1 april 2011

Tuffing

Jag gillar att använda lite mindre storlek på foton, och ibland använder jag mig också av två foton av samma motiv. Ibland gör jag ena svartvitt och andra i färg men den här gången hade jag båda i färg. Jag har använt mig av mönstrade papper från My Minds Eye; Stella and Rose: #S&R123 -127 Cardstock från Cardstock Wearhouse, blommor från Prima: #548759 Spets från Prima: #541125 och alfabete från Prima: #544225 Till blommans mitt har jag klippt ut två olika stora cirklar och sedan knölat ihop dem och rispat kanterna för att de inte ska vara så platta. En del blommor är så pass stora att det krävs lite mer än en brads i mitten. Julia

1 kommentar:

Monica sa...

Snygg Lo! Jag tyckte verkligen om ditt sätt att göra lite mer på blomman, du har helt rätt, ibland blir det för lite med bara en brads i mitten - tack för inspirationen! :)