onsdag 20 april 2011

Hej!
Den här veckan har jag haft påskinspiration och dekorerat påskägg! Om jag får ett ägg på lördag så skulle jag vilja ha ett sånt här ägg och då fyllt med antigen godis eller en present eller varför inte både och?
Jag dekorerade tre ägg med samma layout men med olika färgsättning.


Det här ägget har jag först klätt med sidor ur en gammal ordbok. Fick ett tips en gång att börssidorna i tidningen också funkar bra. Man vill ju helst inte har hemska rubriker och färgglada bilder... Sedan har jag satt på ljusrosa band och ljusrosa blommor och lite gröna blad under. Ett romantiskt ägg!


Nästa ägg har jag först målat med brun acrylfärg och sedan två lager vit färg för att tillslut dutta på guldfärg med en torr pensel. Kakpappret under blommorna är en stans från Doily dies, mycket användbar!!!

Satte på en nyckel från Tattered angels.


Sista ägget har jag också först målat vitt och sedan använt mina nya glimmer mist färger för att spraya på. Jag har precis skaffat glimmer mist och inser att användningsområdet är oändligt! Jag har haft riktigt roligt den här veckan! Bandet runt om är från prima och det har jag också färglagt med glimmer mist.


Blommorna till alla äggen jar jag stanstat ut på vitt papper och sedan glimmer mistat i olika färger för att sedan limma ihop med limpistol när de torkat. Hittade flera tutorials på youtube på hur man gör.

Material:
Vit och brun acrylfärg och tidningspapper
Turkos, lila, olivgrön, brun och rosa Glimmer mist från Tattered Angels
Valfri blomstans i tre storlekar samt vit cardstock
Tårtpappersstans från Doily dies, french pastry
Blommor och band från prima
Nyckel, Antique key black från Tattered angels

Jag önskar er alla en riktigt glad påsk och hoppas att ni får många fina och goda ägg!


//Karro

1 kommentar:

Åsa/asamia sa...

Ååå vilka fina ägg. Håller med, sånt skulle man vilja ha i påsk, men får nog hålla till godo med ett vanligt.