onsdag 13 april 2011

Dopkalas

Den här veckan tänkte jag visa hur vi använde Primas Jack & Jill papper till ett helt dopkals. Vi hade dubbeldop med vår minsta son och min brorsdotter. Så jag och min svägerska valde detta papper med fjärilar på och det är både turkosblå och rosa detaljer. Perfekt! Vi gjorde inbjudningskort med brun och vit cardstock som bakgrund och en turkos utsansad fjäril på distanskuddar. Fjärlien är dekorerad med vit pärldekorantion. Spetskanten är gjord med en punch från Martha Stewart men nu har det kommit många nya stansar från Fiskar. Kolla tidigare inlägg här på bloggen. Eftersom vi gjorde ganska många kort valde vi att inte dekorera dem mer.
Min svägerska Tania gjorde rosa tackkort med ungefär samma layout. Fint att se hur de rosa detaljerna i Primas papper kommer fram med rosa cardstock i bakgrunden. Stämpeln med dopinbjudan och tack vet jag inte riktigt var de kommer ifrån. Vill man ha mindre text så finns det många bra stämpelord från Hot of the press.



Höjdpunkten på dopkalaset (enl barnen) var godiståget! Loket och vagnarna är vikta i vit carsstock och dekorerade med Primas papper och sprayade med brun och grön Glimmer Mist.


Vagnarna rymmer mycket godis!


För att hålla ihop temat även i dukningen dekorerade vi vita blockljus med fjärilar och organsaband.

Material:

Papper: Prima Jack and Jill collection samt vit, brun, turkos och rosa cardstock.

Kantstans: tex nya från Fiskars

Fjärliststans

Textstämplar

Glimmer Mist, olika färger

Band

Pärlförg


mvh Karro

Inga kommentarer: