måndag 3 maj 2010

Glasunderlägg

Hej hej.

Idag har jag gjort 4 glasunderlägg till att duka fint med. Tänk vad härligt att ta ett glas champagne med en jordgubbe i att ställa på dessa! Man bör dock kanske inte dricka mer än ett glas, annars kanske man missar att det är uppstående detaljer på underläggen. Lätt att välta glaset om man inte är försiktig. Det vore väl otroligt tråkigt att alltid tänka praktiskt så det struntar jag i just nu.
Lite bilder:


Papper är Melissa Frances - Esther #pa198 Ruth och #pa195, Jag har stämplat och kopparembossat 2 olika blom-swirls från HOTP 1018 clearstamps Sweet blossoms & swirls, Charmsen är 4003 och 4006. Blommor från Prima, Sprites no 3 + pappersrosor. Jag har sprejat underläggen med klarlack på sprejflaska för att skydda dem lite från eventuella fläckar. Det gör dock liten skillnad eftersom chipboardbasen och papperet är väldigt sugande. I övre vänstra hörnet har jag stansat ett hål så att jag lätt kan sätta ihop dem och hålla reda på dem. Kedjan kommer från en klädesplaggslapp som jag sparat i något av mina hamstringsgömmor.

Kärlek till alla!
Kram

Ingrid Larsdotter
gäst-DT, Engströms Artstudio AB